عناوین وظایف و مسوولیت های اداره حراست و امور محرمانه
۱- اطلاع رسانی به موقع از وضعیت دانشگاه به مراجع ذی صلاح
حراست با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دانشگاه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیران سطوح مختلف (وزارتخانه، استان و دانشگاه) محسوب شود
۲- حفاظت از اماکن، تأسیسات و تجهیزات دانشگاه
حفاظت و جلوگیری از تخریب های عمدی و غیر عمدی تاسیسات، اماکن و تجهیزات دانشگاه با هدف حفظ و حراست از بیت المال از طریق تدوین روش ها و ارائه پیشنهادات به مدیریت و همچنین مدیریت بر واحد انتظامات دانشگاه
۳- حفاظت از اسناد و داده های سازمان
اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از اسناد و اطلاعات دانشگاه (شامل اسناد کتبی و یا الکترونیکی) و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به آنها از وظایف حراست دانشگاه می باشد.
۴- حفاظت از پرسنل (اساتید، کارکنان و دانشجویان)
توجه به حقوق متقابل سازمان و فرد:
حراست دانشگاه با شناخت منشأ نارضایتی ها و مشکلات (مالی، اخلاقی و یا سیاسی) نسبت به گزارش و توجیه مدیریت دانشگاه و همچنین کمک به اصلاح مشکل اقدام می کند.
۵-کمک به انتصاب افراد شایسته:
طبق قانون، انتصاب مسئولین به پست های حساس و مسئولین بخش های مختلف اداری، باید پس از تعیین صلاحیت حراست دستگاه صورت گیرد.
۶- تشخیص انحرافات:
دانشگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی محل رشد، شکوفایی و انسان سازی است. از اینرو دشمنان ایران اسلامی همواره در صدد اختلال و انحراف در محیط های دانشگاهی ما بوده و هستند. حراست دانشگاه ضمن ارائه آگاهی های لازم سعی در شناسایی و جلوگیری از انحرافات مذکور دارد.
جهت ارتباط با واحد حراست می توانید با شماره مستقیم ۳۴۴۲۲۱۲۶ و یا شماره تلفن ۳۴۴۲۲۱۲۴ داخلی ۱۲۲ تماس بفرمایید