به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در دوره‌های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ صرفاً براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» صورت می‌گیرد، می‌رساند در صورتی که در زمان مقرر (از تاریخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۰۴) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه مورخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۰ تا روز جمعه مورخ ۲۲/۰۵/۱۴۰۰ به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن (موضوع اطلاعیه های مورخ ۳۰/۰۳/۱۴۰۰ و ۱۴/۰۴/۰۲۰۰ که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است)، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام نمایند. 
دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس می‌باشد.


به اطلاع متقاضیان می رساند در صورت تمایل می توانید با مراجعه حضوری به موسسه ثبت نام را انجام دهید


دفترچه راهنمای ثبت نام

لینک ثبت نام و انتخاب رشته ( لینک ثبت نام در زمان مقرر فعال خواهد شد)

رشته های تحصیلی موسسه آموزش عالی گنجنامه


شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند منحصراً در یک مجموعه ثبت‌نامی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند. لازم به توضیح است که پذیرش در برخی از رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده مقطع کاردانی) صورت خواهد پذیرفت.

همه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای ثبت‌نام‌ در این آزمون می بایست اقدام های زیر انجام گیرد:

۱-ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org در زمان مقرر
۲-مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.
۳-آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
۴-خرید کارت اعتباری ثبت نام به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۶۸۰/۰۰۰ (ششصدو هشتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون

یادآوری ۱: چنانچه علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی باشید، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷/۰۰۰ (صدوسی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

یادآوری۲: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، افرادی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸۵۰۰ (هشت هزارو پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند.

ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت نمایند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

یادآوری۳: چنانچه متقاضی در مرحله ثبت‌نام اطلاعات اشتباه ارائه نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد. 

زمان انتخاب کد رشته محل های انتخابی:

براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، متقاضیان مجموعه ثبت‌نامی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

۱– متقاضیان مفاد دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایند.

۲- در انتخاب کد مجموعه ثبت نامی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته پذیرش با آزمون) دقت لازم را بعمل آورند، پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی و پایان مهلت ‌ثبت‌نام، داوطلب برای اصلاح موارد فوق با مشکل مواجه خواهد شد.

۳- توصیه‌ می‌شود متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

۴- هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام این آزمون، به صورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و نشریه پیک‌‌سنجش‌ و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.