کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند به صورت غیر حضوری جهت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور خود از تامین اجتماعی اقدام نمایند.
این افراد می بایست برای احراز غیر حضوری اشتغال به تحصیل فرزندان پسر بالای ۱۹ سال خود از طریق سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کد رهگیری دریافت و سپس از طریق سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.


نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور از تامین اجتماعی

متقاضیان جهت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان پسر می بایستی ابتدا در سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی حساب کاربری فعال داشته باشند. پس از ورود به حساب کاربری تامین اجتماعی خود کاربران می توانند از این خدمت استفاده کنند.


۱- دانشجویان جهت ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دریافت کد مجوز استعلام گواهی اشتغال به تحصیل می بایست به آدرس اینترنتی estelam.msrt.ir مراجعه نمایند.




۲- پس از تکمیل موارد خواسته شده و دریافت کد رهگیری دانشجویان می بایست برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان پسر بالای ۱۹ سال در تامین اجتماعی ابتدا وارد سامانه خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی شوند که برای ورود به این سامانه در مرورگر خود آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir را وارد نمایند.

۳- دانشجویان می بایست پس از ورود به حساب کاربری بیمه تامین اجتماعی خود می بایست از منوی بالای صفحه قسمت بیمه شدگان گزینه خدمات نام نویسی و سپس اعلام کد مجوز استعلام اشتغال به تحصیل را انتخاب نمایند.

۳- در این صفحه کاربران می بایست کد مجوز استعلام مدرک تحصیلی را وارد نمایند.