برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی فلورا ایرانیکا با همکاری ۳ کشور اروپایی و یونسکو در ایران

سمپوزیوم بین المللی فلورا ایرانیکا که نشست بین المللی علمی است در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به مدت دو روز در دانشگاه خوارزمی با همکاری کشورهای اتریش، آلمان و سوییس، یونسکو و انجمن زیست شناسی ایران برگزار می شود.

این برنامه با حضور بیش از ۲۰ سخنران بین‌المللی از کشورهای اتریش، آلمان و سوییس که در حوزه گیاه شناسی فعال هستند، برگزار می شود. البته بعضی از سخنران‌ها نیز به صورت وبیناری در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

پشتوانه نشست بین المللی فلورا ایرانیکا، یادواره «تئودور کوچی» گیاه شناسی است که حدود ۱۹۰ سال پیش به ایران می آید و مجوز می گیرد تا بتواند گیاه‌های مختلفی را در کشور ایران جمع آوری کند و خیلی از آن گیاه‌ها در آن زمان به دنیا معرفی شد.

این نشست در پنج محور تاریخ حوزه گیاه شناسی، علوم مرتبط با گیاه شناسی، حوزه گیاهان دارویی، تغییرات آب و هوایی و مسایلی که در نشست پاریس مطرح شد، اتفاقات و تاثیراتی که تغییرات آب و هوایی و مشکلاتی که برای دنیا به وجود آورده و حوزه های توسعه پایدار برگزار می شود.


نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس درباره آخرین اقدامات برای هر چه بهتر برگزار کردن راهیان نور در پایان سال جاری بیان داشت: همه اقدامات و ظرفیت‌هایی که برای خدمت به مردم در مناطق عملیاتی اعم از اعزام، اسکان و خدمات فرهنگی که در این مناطق، خصوصاً در ایام اوج راهیان نور در استان خوزستان انجام می‌شده، صورت گرفته و آمادگی برای حضور مردم برای زیارت مناطق عملیاتی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور و متولیان این امر هماهنگی کاملی را با دست اندرکاران حوزه سلامت دارند، افزود: جلسات هماهنگی بهداشت و درمان از مجموعه ستاد کرونا و کارشناسان انجام شد. بر همین اساس، دستورالعمل‌هایی از سوی ستاد مرکزی راهیان نور صادر شد که این دستورالعمل‌ها به تأیید مجموعه وزارت درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

۱۵ اسفند ماه آغاز رسمی اعزام به مناطق عملیاتی

ادیبی با اعلام اینکه کمیته بهداشت و درمان در مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور با مسؤولیت وزارت بهداشت تشکیل شده است، ابراز داشت: این تمهیدات کمک می‌کند مردم با سلامت به راهیان نور سفر کرده و با فراغ بال در یادمان‌ها حضور یابند. همانند سال‌های گذشته، اردوهای راهیان نور از ۱۵  اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد.


جهت ثبت نام در این اردو می توانید از تاریخ سوم اسفندماه به واحد آموزش مراجعه نمایید


بیست و هشتمین دوره جشنواره  انتخاب دانشجوی نمونه

ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره  انتخاب دانشجوی نمونه از بیستم مهر ماه سال جاری به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر  کشور آغاز شد و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد

همانند سال‌های گذشته،  کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می‌پذیرد و فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری صورت می‌گیرد.

در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب کرده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب کرده‌اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

 مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می‌شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.

 این جشنواره در پایان سال با برگزاری مراسم تجلیل به پایان می‌رسد.

تمامی دانشجویان متقاضی ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت با مراجعه به آدرس سایت http://nemooneh.behdasht.gov.ir ، می‌توانند نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخشی از این نامه با تأکید بر ضرورت الگو سازی از شخصیت های برجسته علمی کشور، این رویداد را موجب تقویت امید و ایفای مسؤلیت اجتماعی بانوان دانشگاهی بر شمرد.
بر اساس این فراخوان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در دو بخش رقابتی بانوان فعال دانشگاهی و بانوان فعال اجتماعی برگزار می شود.
بانوان فعال دانشگاهی این جشنواره در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در بخش بانوان فعال اجتماعی نیز، متقاضیان در گرو های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و نیز بانوان خیر و نیکوکار رقابت می کنند.
متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز به ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای  ۶۵ تقسیم شده اند.
بر اساس زمان بندی این جشنواره، مهلت شرکت در رویداد علمی، فرهنگی تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده است.
علاقمندان جهت شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر  می توانند به وب سایت جشنواره با نشانی http://wsfestival.ir مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است: برگزیدگان این جشنواره که در تیرماه سال جاری برگزار می شود از امتیازات مربوط به آن مندرج در آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردار می شوند.


اولین جشنواره ملی پروین

اولین جشنواره ملی پروین به میزبانی دانشگاه الزهرا و با همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به‌ عنوان عرصۀ تجلی توانمندیها و استعدادهای ارزشمند دانشجویان دختر، بستر مناسبی برای انعکاس ظرفیتهای قابل توجه این گروه است و با هدف شناسایی و معرفی و ارتقای ظرفیت ها ، استعدادها و توانمندی های دختران دانشجو در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به منظور اثربخشی آنان در پیش برد اهداف توسعه ای کشور در سطح سراسری برگزار می گردد. کلیه دانشجویان دختر شاغل به تحصیل در دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعم از دانشگاه های دولتی ، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و حرفه ای می توانند در این رویداد ملی شرکت کنند و دستاوردها و توانمندی های خود را در زمینه های ادبی(شامل شعر، داستان، دل نوشته، نمایشنامه، فیلم نامه)، هنری( شامل فیلم کوتاه، عکس، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، هنرهای کاربردی)، علمی ( تلخیص کتاب، نقد کتاب) و طرح و ایده با رویکردهای اجتماعی( مسئولیت اجتماعی، زندگی و …) و موضوع آزاد در معرض رقابت قرار دهند آسیب های اجتماعی، محیط زیست، مدیریت، توسعه اجتماعی، خانواده، هویت ملی، کرونا، جمعیت و …)، فرهنگی (مذهبی، آداب و رسوم، سبک

دانلود فایل شرایط و قوانین جشنواره

کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به وب سایت زیر امکان پذیر می باشد

https://parvinfestival.alzahra.ac.ir/


سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حـرکـت

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه‌ آثار و دستاوردهای اتحادیه و انجمن های علمی دانشجویی، امسال به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران ‌برگزار می‌شود‌

جشنواره بین‌المللی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی اتحادیه و انجمن های علمی دانشجویی است که ٢٣ الی ٢۵ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می شود.

این جشنواره، به‌صورت سالانه و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی و با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و حمایت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

راهبرد اصلی اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی و جهت‌گیری فعالیت انجمن‌های علمی حول وضعیت کنونی جهان پس از شیوع ویروس کرونا است.

harekatfest.ir


طبق اعلام وزیر   ارتباطات و فناوری ،  بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت آموزش مجازی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشجویان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات و ثبت نام به سایت  مراجعه نمایید

ictgifts.ir.


مسابقات همگانی مجازی دانشجویان

مسابقات همگانی مجازی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به مناسبت دهه فجرمسابقات در دو بخش درون دانشگاهی و مسابقات سراسری در رشته های هماهنگی با توپ بسکتبال (دختران) فوتبال ( پسر) کاراته، طناب زنی، اسکواش، فریزبی، آمادگی جسمانی و وشوو (دختر و پسر ) برگزار می گردد. آیین نامه و دستورالعمل های برگزاری مسابقات به انضمام فیلم های آموزشی در سایت اداره کل تربیت بدنی به

آدرس زیر موجود می باشد.

ضمنا تاریخ ارسال ویدیو ها تا ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ تمدید گردید

 uso.saorg.ir


مسابقه بزرگ کتابخوانی صعود ۴۰ ساله

 به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  با مشارکت معاونت امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، مسابقه بزرگ کتابخوانی “صعود ۴۰ ساله” را  برگزار می کند.

گفتنی است زمان برگزاری این مسابقه از  ۱۳ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ می باشد و همچنین شرکت برای عموم آزاد می باشد.

شایان ذکر است به نفرات برتر این مسابقه، جوایزی نقدی اهدا خواهد شد؛

۵  نفر اول هرکدام ۵۰۰ هزار تومان

۱۰ نفر دوم هرکدام ۴۰۰ هزار تومان

۱۵ نفر سوم هرکدام ۳۰۰ هزار تومان

۵۷ نفر چهارم هرکدام ۲۰۰ هزار تومان

 منبع مسابقه کتاب، “صعود ۴۰ ساله” می باشد که شرکت کنندگان محترم میتوانند فایل کتاب را از اینجا دانلود نمایند.

علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند از تاریخ ۱۳بهمن لغایت ۲۲ بهمن ماه به سایت balagh.ir مراجعه نمایند.

این مسابقه بصورت مجازی و ۲۰ سوال در زمان ۲۰ دقیقه برگزار خواهد شد. جهت شرکت در این مسابقه نیاز به ثبت نام قبلی نخواهد بود.

همچنین به ۲۰ نفر از کسانی که در مسابقه پیامکی برنامه عطر بهاران رادیو سراسری معارف اسلامی هر روز بین ساعت ۹ الی ۱۱ شرکت کنند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.


پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران است، این پیروزی، نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زروزیور رژیم طاغوت و سرسپردگی شاه ایران در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های گره‌کرده تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ ایستادگی کرد…

فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیانگر رشادت و ایثارگری ملت سرافراز ایران به استقامت در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است
هیات رئیسه ،اعضای هیات علمی و کارکنان موسسه آموزش عالی گنجنامه ضمن تبریک ایام اله دهه فجر به پیشگاه ملت شریف ایران به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان به شکرانه این نعمت الهی با شرکت در راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن با شهدا ،امام بزرگوار و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می نمایند

دعوت به شرکت در راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن

نظر به اینکه به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت مجازی برگزار می گردد

از همکاران،دانشگاهیان و دانشجویان عزیز دعوت می شود با مراجعه به وب سایت زیر همگام با مردم شریف ایران در این رویداد بزرگ شرکت نمایند

www.Fajr.ccoip.ir


ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌ها در دهمین دوره آئین اعطای تندیس ملی فداکاری

به همت دبیر خانه دائمی آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران،  ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌ها در دهمین دوره آئین اعطای تندیس ملی فداکاری آغاز شد.

گفتنی است انجام فعالیت های داوطلبانه در امور خیریه، انجام فعالیتهای داوطلبانه در زمینه حفظ محیط زیست، تامین ارگان های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای عضو و خون، وغیره از جمله مصادیق فداکاری هستند.

لازم به ذکر است که اولویت، با فعالان در زمینه مقابله با همه گیری کرونا و مدافعان سلامت می باشد.

ضمنا مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۹۹ خواهد بود.

*دانشجویان جهت ثبت نام و یا معرفی دانشجو و گروه فداکار به سایت زیر مراجعه نمایند:

www.tandisfadakari.ir

نوشته شده در بیست بهمن ماه ۱۳۹۹


جشنواره آثار هنری و ادبی

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان همدان و با برخورداری از تنوع فرهنگ اقوام مختلف ایرانی، جشنواره فرهنگ هنر و قومیتها، همزمان با هفته دانشجو در فضای مجازی برگزار می گردد.

در این جشنواره آثار هنری و ادبی گروه های دانشجویی از قومیت ها و شهر های مختلف شامل :

موسیقی، شعر، تئاتر، نماهنگ، طنز، دوبله فیلم به زبان محلی و. معرفی تصویری صنایع دستی،لباس، غذا و بازی های محلی ارائه می گردد و به صاحبان بهترین آثار جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه از طریق نشانی زیر  به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

ایمیل: Festival@Ganjnameh.ac.ir

شماره واتس اپ: ۶۳۵۶-۸۱۷-۰۹۹۱

نوشته شده در بیست دی ماه ۱۳۹۹


نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، یکی از مهم‌ترین‌ ارکان اصلی توسعه فرهنگ قرآنی تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در بین آحاد مردم از طریق ارتباط و انس بیشتر با آیات الهی است، بر همین اساس است که فعالیت‌ها و رویدادهایی با چنین هدفی از سال‌ها پیش در دستور کار نهادهای قرآنی و از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است. این نهاد از طریق رویدادهایی همچون نمایشگاه بین‌المللی قرآن، جشنواره‌های قرآنی مختلف(آیات،  چلچراغ آسمانی، نغمه‌های محمدی و …) و البته آزمون سراسری قرآن و عترت تلاش کرده است تا به این هدف مهم دست پیدا کند. حضور پرشور قرآن آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت نشان دهنده اثرگذاری نسبی این رویداد در تعمیق فرهنگ قرآنی و ارتقا سطح قرآن آموزان بوده است.شاید برای بسیاری این سوال مطرح شود که رویدادی که همواره از آن به عنوان پرمخاطب‌ترین رقابت قرآنی کشور یاد می‌شود در  قالب چه رشته‌هایی توانسته است این مقدار از مخاطب را در هر دوره جذب خود کند. برای رسیدن به پاسخ این سوال نگاهی به رشته‌های مختلف نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت داشته‌ایم.نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت(ع) و گروه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود. هر کدام از این گروه‌ها دارای رشته‌هایی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.گروه حفظ قرآن کریم با ۹ رشته پر مخاطب‌ترین گروه آزمون سراسری قرآن و عترت است. در این گروه رشته‌هایی همچون حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم در نظر گرفته شده است.گروه معارف اهل بیت(ع) با سه رشته دومین گروه پرمخاطب آزمون سراسری قرآن و عترت است. در این گروه رشته‌های حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین (ع) به عنوان رشته‌های آزمون نوزدهم در نظر گرفته شده است.گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نیز با دو رشته از جمله گروه‌ های شرکت کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت است.‌ رشته‌های این گروه شامل رشته ترجمه سوره مبارکه بقره و تفسیر سوره مبارکه بقره است.یادآور می‌شود ثبت نام برای حضور در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از روز دهم دی‌ماه آغاز شده و تا ۱۵بهمن ماه ادامه دارد. زمان برگزاری آزمون نیز نیمه اول اسفندماه اعلام شده
است.علاقمندان می توانند جهت شرکت در جشنواره به وب سایت این جشنواره مراجعه نمایند

لازم به ذکر است برای دانشجویانی که از موسسه آموزش عالی گنجنامه در این دوره شرکت نمایند ، با توجه به رتبه اکتسابی هدایایی در نظر گرفته شده است

quranedu.ir

نوشته شده در سی ام دی ماه ۱۳۹۹


جشنواره جایزه جوان نوآور ماندگار

جایزه جوان نوآور ماندگار در نخستین سال برگزاری جریان ساز و حامی خلاقیت و نوآوری اجتماعی در راستای توسعه پایدار کشور است. و با شناسایی جوانان نوآور از تمامی اقشار جامعه به افزایش پویایی و ایجاد فرصت‌های برابر در ابعاد پژوهش و فناوری، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، اقتصاد، عزت ملی، ایثار و احیای سبک زندگی اسلامی ایران می‌پردازد. و ضمن باز اندیشی در مفهوم شهادت و ایثار، و اعتلای آرمان جوانان شهید، پاسدار بذرهای مستعد، بارور و خودشکوفا در دهه پنجم انقلاب خواهد بود. این جایزه همسو با بیانات مقام معظم رهبری، تمدن سازی و جامعه پردازی را زیبنده‌ی دختران و پسران دانا، مومن، کنش گر و با اراده‌ای دانسته که آرمان‌های انقلاب را پر انگیزه و با قدرت حفظ کرده و از کرامات انسانی خویش و جامعه صیانت و حراست می‌ورزند. و برای پویایی و سربلندی ایران اسلامی نوآورانه می‌کوشند. این جایزه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و موسسه فرهنگی و هنری مطالعات جامع رستا و با حمایت دانشگاه آزاد استان تهران و دستگاه‌های دولتی و مسئولین لشکری برگزار می‌شود. جایزه جوان نوآور ماندگار، یادواره‌ای مزین به نشان شهید سید مصطفی موسوی، جوان ترین شهید مدافع حرم
می‌باشد. نشان شهید موسوی، سزاوار جوانانی که با صراحت، اقتدار و توانمندی در راستای مسئولیت اجتماعی خویش نوآورانه گام برداشته‌اند

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی زیر مراجعه نمایید.

https://javanprize.org/

نوشته شده در سی ام دی ماه ۱۳۹۹


مطالب قدیمی تر