براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵مقرر گردید برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی نا پیوسته سال ۱۴۰۰ تکمیل نگردیده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.


لینک ثبت نام و انتخاب رشته

رشته های تحصیلی موسسه آموزش عالی گنجنامه

جداول رشته محل های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته پذیرش با سوابق تحصیلی بهمن ۱۴۰۰

پیش نویس تقاضانامه کاردانی به کارشناسی ناپیوسته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی بهمن سال ۱۴۰۰

فرم میانگین معدل کاردانی به کارشناسی ناپیوسته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی بهمن سال ۱۴۰۰


پیرو اطلاعیه‌ مورخ ۰۱/۰۹/۱۴۰۰ و با توجه به مصوبه بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ مقرر گردید برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ پذیرش از طریق سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) انجام شود. لذا ضمن اعلام اطلاعات رشته‌ محلهای این مرحله به شرح جداول ذیل این اطلاعیه به اطلاع متقاضیان می‌رساند جهت اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام‌ و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشکده ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در این مرحله به شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) برای پذیرش در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اقدام خواهند نمود، لازم است ضمن مطالعه مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان)، توضیحات مندرج در این اطلاعیه را نیز به‌ دقت مطالعه نموده و با در نظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) از روز سه‌شنبه ۱۶/۰۹/۱۴۰۰ تا روز دو‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایند. 

یادآوری مهم:

پذیرش دراین مرحله براساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیمسال اول و نیمسال دوم مرحله شهریورماه انجام می شود. لذا در فهرست رشته محل‌های این مرحله، رشته محل‌هایی با پذیرش در نیمسال اول و دوم ( مطابق پذیرش شهریور ماه) مشاهده می‌شود. اما در این مرحله تفاوتی در انتخاب رشته محل نیمسال اول و یا نیمسال دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) خواهد بود.


شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو:

۱- دارا بودن مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی.

تبصره ۱: متقاضیان می‌بایست در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام نمایند. 

تبصره ۲: متقاضیانی‌ که تا زمان ثبت نام در این پذیرش موفق به اخذ مدرک کاردانی شده‌اند، لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج نمایند. آن دسته از متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام دانشجوی سال آخر هستند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود می‌شوند لازم است در زمان ثبت‌نام میانگین نمرات واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ را در تقاضانامه ثبت‌نام درج و علاوه برآن «فرم میانگین واحدهای گذرانده» مندرج در ذیل همین اطلاعیه را تکمیل نموده و به تائید مؤسسه محل تحصیل مقطع کاردانی خود رسانده و نزد خود نگهداری کنند.

۲- دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال۱۳۹۹ و قبل از آن) به شرط انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت‌نام در این مرحله و همچنین داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما (خصوصاً مقررات وظیفه عمومی برای برادران) می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام نمایند. 

۳- دانشجویان دوره‌های غیرروزانه از قبیل: نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف تحصیلی در این مرحله ثبت‌نام نمایند. این دسته از متقاضیان در صورت موفقیت و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط را به مؤسسه آموزش عالی ذیربط ارائه نمایند. لازم به توضیح است که این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

تبصره: دانشجویان دوره‌های غیرروزانه فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، در این مرحله برای ثبت‌نام و انتخاب رشته لازم است شرایط مندرج در مقررات وظیفه عمومی را داشته باشند.

۴- پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله از پذیرش شرکت نمایند. ضمناً در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می گردد و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند. لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

۵- متقاضیان‌ دارای‌ مدرک‌ تحصیلی‌ در رشته‌های گروه‌ آموزشی پزشکی‌ (دانشجویان‌ و یا فارغ‌التحصیلان‌) شرکت‌کننده‌ در این مرحله از پذیرش،‌ قبل‌ از اقدام‌ به‌ تکمیل‌ فرم تقاضانامه ثبت‌نام و ‌انتخاب‌ رشته اینترنتی ‌توجه‌ داشته‌ باشند که ‌باید از لحاظ طرح‌ تعهد خدمت‌ به‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ وضعیت‌ خود را مشخص‌ نمایند و منعی‌ برای ادامه تحصیل نداشته‌ باشند، در غیر این صورت‌ عواقب‌ آن‌ به‌ عهده‌ شخص‌ متقاضی خواهد بود.

۶- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۶۸۰.۰۰۰ (ششصد و هشتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام نمایند. ضمناً هزینه خدمات پیام کوتاه مبلغ ۸.۵۰۰ (هشت هزار و پانصد هزار) ریال می‌باشد.

۷- متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. (مقررات وظیفه عمومی و کد نظام وظیفه جهت درج در بند ۱۵ تقاضانامه ثبت نامی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان وجود دارد).

۸- هر متقاضی ‌ باید فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب‌ رشته‌ اینترنتی خود را براساس‌ برنامه‌ زمانی‌ که از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می‌شود تکمیل نماید. در‌ صورت انجام صحیح ثبت‌نام و انتخاب رشته، کد رهگیری ۱۶ رقمی که در حکم رسید است، از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در اختیار وی قرار می‌گیرد که نشانگر تأیید مراحل طی شده برای دریافت اطلاعات وارد شده توسط متقاضیان می‌باشد و متقاضی باید کد مذکور را یادداشت و در جایی محفوظ نگهداری نماید. پیشنهاد می‌شود از فرم تکمیل شده خود نیز که دارای کد رهگیری می‌باشد، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کند.

به متقاضیان توصیه می‌گردد قبل از اقدام به انتخاب رشته‌های تحصیلی در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود را که یک عدد چهار رقمی است، به‌ترتیب علاقه و همچنین سایر اطلاعات ثبت‌نامی خود را در فرم پیش‌نویس (نمونه مندرج در ذیل این اطلاعیه) درج و سپس به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه تا در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

روش گزینش:

گزینش نهایی متقاضیان در هر یک از رشته‌های تحصیلی براساس معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و بر حسب کدرشته محل‌های انتخابی در فرم تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی و از بین متقاضیانی که ثبت‌نام و انتخاب رشته نموده‌اند انجام می‌گیرد.

تبصره: گزینش متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه‌های رزمندگان و یا ایثارگران، بر اساس قوانین مندرج در صفحات ۲۰ تا ۲۳ دفترچه راهنمای کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان صورت می‌گیرد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این مرحله از پذیرش بر مبنای معدل دوره کاردانی صورت می‌پذیرد، لازم است متقاضیان برحسب مورد در درج صحیح معدل کل مقطع کاردانی دقت لازم را به‌عمل آورند. در صورت عدم درج صحیح معدل در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، مطابق ضوابط قبولی این‌دسته از متقاضیان لغو خواهد شد.


مدارکی‌ که‌ متقاضی برای‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ به آن نیازمند است به شرح ذیل می‌باشد: 

۱- فایل عکس اسکن شده: متقاضی می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را (با مشخصات ذکر شده در درگاه سازمان) اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

۱-۱- عکس ۴×۳ یا ۴×۶ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ).

۱-۲- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

۱-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.

۱-۴- تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

۱-۵- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

۱-۶- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

۱-۷- تا حد‌ امکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

۱-۸- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل مشخص باشد.

۲- دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان (جهت اطلاع از سایر شرایط و ضوابط و جداول موردنیاز) و همچنین جداول رشته‌ محل های مندرج در ذیل این اطلاعیه.   

۳-کارت اعتباری ثبت‌نام.